Friday, 20. April 2018
 
   
 


06-07/2013

 

H.O.M.i.E.

duben–květen 2013

 

 

Obsah

 

Předplatné




David Kalista


MILÍ ČTENÁŘI!

 

S H.O.M.i.E. v Miláně! Milánský veletrh nábytku je svátkem designu. Ultramaraton, kdy jste celý týden na nohou a lítáte po veletržních halách, kde vystavuje přes dvě tisícovky výrobců, a pak na vás ještě v ulicích města čeká dalších zhruba pět set výstav a designérských exhibicí – to dá zabrat. Přesto je to vrchol a zároveň začátek sezony, ze které my novináři žijeme až do dalšího ročníku. Dovolím si nabídnout pár rychlých dojmů ze všech těch novinek. V prvé řadě se „roztrhl pytel“ s postelemi. Až nápadně moc značek najednou rozšířilo svoji nabídku – včetně firmy Edra, která přišla hned s několika modely. Lema, která se dosud soustředila spíš na úložný prostor, najednou začala dělat atraktivní pohovky, světelná technologie LED se prosazuje ještě razantněji, letošním hitem je efekt mědi a 50. a 60. léta jsou inspirující i v 21. století. Naši speciální přílohu „H.O.M.i.E. Milano“ s perfektním přehledem všeho zajímavého najdete na stánku a od poloviny června bude zdarma ke stažení na naší webové stránce www.homie-mag.cz. Stejně jako v posledních dvou letech i letos jsme ke speciální příloze připojili film o novinkách z veletrhu. Najdete ho na našem H.O.M.E. YouTube kanálu jako H.O.M.E.movie: „Milano Lookbook 2013“.

I v Miláně jsme sledovali českou stopu, což upřímně řečeno nebylo tak složité, jelikož ji dost dobře nešlo přehlédnout. Zasloužili se o to nejen samotní designéři, ale tentokrát ve smělém počtu i české firmy. Pro mnohé z nich pracuje Lucie Koldová, absolutní vítězka cen Czech Grand Design, se kterou vám přinášíme rozhovor. Tvrdí v něm, že se vůbec necítí být na vrcholu, ale spíš na cestě. Kde se zastavit, by jí mohl poradit Michal Froněk ze studia Olgoj Chorchoj, který pro nás v tomto čísle připravil tipy pro cestovatele. Všude je dobře, ale doma nejlíp – na návštěvu nás pozval designér Roman Vrtiška.

Slavná jména z oblasti designu tvoří podstatnou část tohoto čísla. Každý návrh je totiž oživen prostřednictvím jména, které mu vdechne duši a osobnost. Tvůrce tak dává svému dítěti jméno a vysvětlení myšlenky, která mu předcházela. Naše redakce odhalila tyto překvapující příběhy, které se skrývají za jmény jednotlivých objektů. V tomto čísle tak nabízíme historky z pozadí více jak 30 produktů, které se staly ikonami interiérového designu.

Přeji příjemnou zábavu a skvělé zážitky s H.O.M.i.E.!



 


Další číslo vychází 17. května 2013.